Ready to take off...

18 juli 2014 - Uithuizermeeden, Nederland

En nu is het dan echt zover... Ik ben er klaar voor! Ook mijn backpack staat erbij alsof ie er zin in heeft, en geef 'm eens ongelijk. De komende twee maanden zijn we heerlijk op elkaar aangewezen en gaan we een paar prachtige landen bezoeken. We gaan het beleven... Ondanks dat de zin in deze mooie reis nog zeker overheerst, is er wel een smetje ontstaan op de onbevangenheid. De gedachte aan al die mensen in die bewuste Boeing 777 van Malaysia Airlines.... Ook zij hebben gedacht een mooie reis te gaan maken en/of familie en vrienden te bezoeken in verre oorden, ook zij waren ongetwijfeld uitgelaten over alles wat ze zouden gaan beleven, ook zij... Het is hen niet gegund... Het is nog zo onwerkelijk. De gedachten aan hen en aan alle nabestaanden blijven maar door mijn hoofd spoken... Hoe oneerlijk!

Desondanks ga ik straks wel vol vertrouwen aan mijn reis beginnen. Morgen vertrekt mijn vliegtuig om 18.15 vanaf Schiphol, waar we na een tussenstop in Istanbul, door zullen vliegen naar Bangkok, waar ik mijn reis zal beginnen. Can't wait! Voor de eerste dagen heb ik een hostelletje geboekt aan Khao San road. Van daaruit zie ik dan weer verder... waarschijnlijk zal ik daarna op 1 van de 'Koh's' (eilanden) in het zuiden neerstrijken. Koh Samui, Koh Phangan, Koh Phi Phi, Koh Lanta, ... Whatever, het klinkt mij nu nog allemaal even tropisch en fantastisch in de oren. Zo fijn!

Maar goed, niet teveel op de zaken vooruit lopen en plannen en vooral genieten van het moment zelf en alles wat zich al dan niet aandient. Straks eerst maar eens lekker bijkomen van de reis, een beetje acclimatiseren en Bangkok verkennen...

Mijn volgende berichtje zal dus vanuit ergens in Thailand komen!