Steun Nepal...

4 mei 2015 - Uithuizermeeden, Nederland

25 april 2015, 11:56:26u (Nepalese tijd)…  het moment waarop een allesvernietigende aardbeving met een kracht van 7.9 op de schaal van Richter het nietsvermoedende Nepal teisterde. De verschrikkelijke beelden van de gevolgen van deze aardbeving staan inmiddels ongetwijfeld op een ieders netvlies gegrift.

Nepal… het is zo’n bijzonder land! Vanaf het allereerste moment dat ik daar in 2012 voet aan land zette, was ik verkocht. En die liefde voor het land en z’n uiterst vriendelijke bevolking is sindsdien alleen maar groter geworden…

Wat maakt dit land zo bijzonder? In de eerste plaats is dat de hartelijkheid van de mensen. Nepalezen lijken voornamelijk vanuit hun hart verbinding te maken met een ander. Ondanks het feit dat ongeveer 1/3 van de bevolking onder de armoede grens leeft, zie je dat de mensen over het algemeen gelukkig zijn en zelfs bereid zijn het schaarse goed dat ze bezitten te delen met hun medemens. Die liefde, die bereidwilligheid en mededogen is zo puur!

Mijn Nepalese vriend en trekking gids Laxman is ook zo iemand… ondanks het gegeven dat zijn huis door de aardbeving grotendeels verwoest is (zie foto), heeft hij zich de afgelopen dagen voornamelijk kunnen richten op het inzamelen van goederen voor een nabijgelegen dorpje dat het nóg meer nodig heeft (zie foto’s). Die belangeloze inzet voor de medemens is zo tekenend voor de Nepaleze bevolking.

Dat er hulp, goederen, medicijnen, voedsel, schoon drinkwater en geld nodig is om de mensen te voorzien in de eerste levensbehoeften moge duidelijk zijn.

Middels deze weg zou ik dan ook graag een beroep willen doen op jullie hartelijkheid. Laten wij, net als de Nepalezen, de handen inéén slaan en onze liefde, bereidwilligheid en mededogen naar de mensen in nood in Nepal tonen. Dit kan onder meer door in gedachten bij hen te zijn, een kaarsje voor ze te branden, voor ze te bidden etc., maar ook door… en daar is deze weblog voor bedoeld: geld in te zamelen voor Laxman en zijn familie en alle anderen die het zo hard nodig hebben. Hopelijk kunnen deze donaties een aanzet zijn om hen in eerste instantie (weer) te voorzien in de eerste levensbehoeften en mogelijk op termijn een start te maken met de wederopbouw van hun onderkomens.

Moeder Theresa sprak eens de wijze woorden: “Not all of us can do great things. But we can do small things with great love”.  En dat is waar…  met deze wijze woorden en de bittere noodzaak om met een warm hart onze steun te betuigen en daadwerkelijk iets te kunnen betekenen, wil ik dan ook een oproep doen om te doneren voor bovenstaand doel. Elke euro is er één en meer dan welkom!

Doneren kan op onderstaande rekening, die ik speciaal voor deze gelegenheid heb geopend:

NL78 RABO 0303 1941 70, inzake: Steun Nepal

Samen met Laxman zal ik er persoonlijk zorg voor dragen dat elke euro goed besteed zal worden. Het mooie van de donaties die via deze weg binnenkomen, is dat het niet via een (corrupte) Nepalese regering gaat en niet via de algemene hulpverleningsinstanties hoeft (die ik overigens ook een warm hart toedraag!), maar dat het gedoneerde geld rechtstreeks op de plek van bestemming terecht komt. Dus daar... waar de hulp mogelijk niet terecht komt via de andere wegen.

Het is nu nog niet goed te overzien en te voorspellen waar het meeste geld voor nodig zal zijn. Maar als je m’n weblog blijft volgen, hou ik je op de hoogte…

Alvast hartelijk dank voor jullie donaties!!

Namasté,

Carola

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeroen:
    4 mei 2015
    Prachtig initiatief Carola! Hopelijk dragen veel mensen hun (financiële) steentje bij. Heel veel succes met de actie!

Liefs Jeroen.
  2. Dineke Otten:
    4 mei 2015
    Mooi Carola! Dat lijkt me mooi en heel indrukwekkend wat je gaat doen. Lief dat je me uitnodigt. Liefs, Dineke.
  3. Marloes:
    4 mei 2015
    Wat een geweldig initiatief Carola! Wij steunen je zeker:)
  4. Elly Folkersma:
    4 mei 2015
    Geweldig van je dat je deze actie onderneemt. We wensen je heel veel succes. Veel liefs van trotse Pap en Mam xxx
  5. Rebecca:
    4 mei 2015
    Goed bezig Carola! Succes met de actie en alle sterkte gewenst voor de mensen in Nepal en de mensen die zo hard meeleven. Liefs Rebecca
  6. Anneke Meijer:
    5 mei 2015
    Wat een geldig initiatief Carola. Succes. Ik ga het deln en steunen! Lfs Anneke
  7. Marloes:
    7 mei 2015
    Mooi dat je zo begaan bent en dat je dit initiatief neemt, Carola!
  8. Carola:
    7 mei 2015
    Bedankt voor jullie leuke berichtjes. En voor alle donaties totnutoe, zelfs van mensen die mij niet persoonlijk kennen, hartelijk dank!! Mede namens Laxman, hij vindt het maar wat fantastisch dat mijn vrienden, familie en andere betrokkenen zich ook om Nepal bekommeren en de moeite nemen om te doneren!

Er volgt gauw een nieuwe blog waarin ook aandacht besteed zal worden aan waar het geld precies naartoe gaat. En uiteraard de huidige tussenstand...! Ik kan jullie nu al wel verzekeren dat het geld zeer goed besteed wordt. Dankzij Laxman komt het daadwerkelijk op de plekken waar het het meeste nodig is.

Liefs, Carola
  9. Joke Brontsema:
    7 mei 2015
    Ik heb respect en bewondering voor je vriend Laxman en voor jou dat je dit voor de Nepalese bevolking doet. Ik hoop dat er veel geld binnen komt. Kaarsje branden zeer zeker, donatie is overgemaakt succes!!!
  10. Carola:
    8 mei 2015
    Dankjewel Joke!
  11. Dies:
    9 mei 2015
    Prachtig initiatief, Carola! Mooi, dat er al geld binnen stroomt! Even een vraagje: staat dat rekeningnr. op jouw naam?

Succes en hopelijk een goede ondersteuning voor het volk van Nepal!
  12. Carola:
    9 mei 2015
    Hoi Dies,

deze rekening is een extra rekening onder mijn eigen hoofdrekening, maar de tenaamstelling is: "Steun Nepal".

Bedankt! Ik hou je op de hoogte...